Vajinismus Tedavisi İzmir

Vajinismus tedavisi izmir, yapılandırılmış bir tedavidir ve çiftlerin birlikte seanslara katılması ile gerçekleştirilir. Her kadın için kendi vajinismusunun sebepleri farklılık gösterse de, yapılandırılmış tedavinin ilk seanslarında çiftlerin cinsel yaşam geçmişleri, cinsel bilgi düzeyleri, var ise cinsel mitleri görüşülür.

Vajinismus tedavisi nasıl yapılır? Destekleyici cinsel bilgi eğitimi ve daha sonra çiftin yaşadığı sorunlara göre verilen egzersiz lerin uygulanması ve çiftlerin seanslara devamlılığı ile vajinismus 7-10 seans aralığında tedavi olabilmektedir.

Vajinismus Nedir?

Vajinismus vajina kaslarının refleks şeklinde istem dışı kasılması ve cinsel birleşmeye izin vermemesi durumudur.Vajinismus,daha önce hiç cinsel birleşme yaşanmadıise primer, cinsel birlşemeden bir süre sonra ortaya çıktı ise sekonder olarak tanımlanır.

Vajinismusun nedenleri?

Vajinismusu tetikliyen bir yada birden fazla neden olabilir bunlar ;

• Yanlış ve abartılı cinsel bilgiler
  • Cinsel eğitim yetersizliği
  • Suçluluk, ayıp,günah duyguları
  • Çocukluk veya ergenlikdöneminde yaşanan bedensel,cinsel,psikolojik travmalar-tacizler
  • Baskıcı aileortamı
  • Katı dini görüş ile yetiştirilme
  • Cinsiyet ayrımcılığı yapılarak yetiştirilme
  • Kızlık zarı hakkında oluşan abartılı ,asılsız düşünceler
  • Gebe kalma korkusu

Gibi nedenler yer almaktadır.

Kadınlar neden vajinismusu yaşadıklarını, farkındalık düzeyinde bilemeyebilirler.Bilinçaltı düzeyinde yerleşik bir takım duygu ve düşünceler, vajinismusa sebep olabilir.

Vajinismus bir anlamda bir erteleme, kaçınma rahatsızlığıdır.Uzun süreli flört eden çiftler,cinsel birlikteliği evliliğe ertelediklerinde, bu erteleme davranışı öğrenilir ve öğrenilmiş bu davranışı bir gecede değiştirmek mümkün olmayabilir.Erteleme ve kaçınma durumu,vajinismusu yaşayan çiftlerin vajinismus tedavisi seansları için psikoloğa  geç başvurması ve bazen tedaviyi yarım bırakabilmesi ile de kendini gösterebilir.

Empati Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Merkezinde görev alan uzman psikoterapistlerimiz ile vajinismus tedavisi izmir ilinde ve çevre illerde yaşayan danışanlarımıza vajinismus tedavisi ve terapisi hizmetlerini sunmaktayız.